همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم‌زمان با روز جهانی سالمند گفت: متاسفانه در شرایط سخت اقتصادی اخیر، بیشترین فشار اقتصادی به سالمندان و بازنشستگان وارد می‌شود.

محسن هاشمی

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی در جریان یکصدو شصت و هشتمین جلسه شورا با اشاره به روزجهانی سالمند و گرامی‌داشت این روز اظهار کرد: سالمندی، یکی از دوره‌های لذت‌بخش زندگی هر انسانی می‌تواند باشد در صورتی که زمینه‌های جسمی و روحی گذران این دوره به صورت مناسبی فراهم شده باشد.

‫هاشمی اضافه کرد: با افزایش سن متوسط ایرانیان در دهه‌های اخیر به نزدیک هشتاد سال به خصوص در بانوان، سپری کردن حدود دو دهه زندگی در سالمندی نیاز به توجه و حمایت بیشتری از سوی جامعه دارد.

‫رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که این حمایت در حوزه های مختلفی نظیر تغذیه، سلامت و درمان، تامین معیشت و حمایت های معنوی و فرهنگی باید ایجاد شود، ادامه داد: سالمندان پس از عمری تلاش و خدمت نباید با بحران‌های مختلف مادی و روحی مواجه شوند.

‫‬او ایجاد فضای بانشاط و اجرای برنامه‌های فرهنگی را از جمله خدماتی دانست که حوزه فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری باید برای شهروندان سالمند به صورت ویژه پیش‌بینی کند.

‫هاشمی با بیان این‌که متاسفانه در شرایط سخت اقتصادی اخیر، بیشترین فشار اقتصادی به سالمندان و بازنشستگان وارد می شود، افزود: هزینه‌های این گروه از جامعه که دارای فرزندان بزرگ دانشجو یا فارغ التحصیل فاقد شغل و درگیر بیماری و مراقبت‌های پزشکی هستند نسبت به سایر اقشار بیشتر و درآمد آن‌ها کمتر شده است.

او روز سالمند را به حدود ۱۲ هزار بازنشسته مدیریت شهری تهران و خانواده‌های آن‌ها تبریک گفت و تصریح کرد: مهم‌ترین پیامی که سالمند باید از جامعه به ویژه مسئولان دریافت کند، احساس قدرشناسی، حمایت و همراهی به پاس یک عمر خدمت و زحمت صادقانه در محل کار و خانه است، موضوعی که در فرهنگ ایرانی – اسلامی، متفاوت با فرهنگ برخی جوامع دیگر است و واژه پیر در فرهنگ و ادب پارسی، به معنای بلوغ فکری و اوج پختگی و کمال معنوی و عقلانی انسان است و سالمند در فرهنگ سنتی ایران، مرکز توجه، احترام و قدرشناسی است که امیدواریم بتوانیم این فرهنگ غنی را با برنامه‌های مدون به نسل‌های جدید و آینده نیز انتقال دهیم.

کد خبر 456995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha